Wednesday, February 10, 2010

SYUKUR DIHARI LAHIR




syUkuR DihAri LaHIr

Genap sudah umur ku pada tahun ini... jika diberikan peluang ingin aku kembali lagi ke dunia baby dunia yang penuh dengan kasih sayang..
semasa itu aku sangat disayangi...aku direbut oleh beberapa hati ummi dan nenekku...dua INSAN yang banyak memberi perhatian yang sangat aku perlukan tika itu,aku dijaga bagai menatang minyak yang penuh... aku dibawa kemana2,aku diberikan suntikan vaksin perlindungan,dijaga dengan baik masyaALLAH...aku sangat diberikan perhatian lebih dari anak sendiri...insan itu adalah NENEKKU
nenek seorang nurse..patutlah aku sentiasa sihat kerana nenekku seorang nurse.. nenek akan menjaga makan minum ku...pernah sekali aku demam..aku x lalu nak makan...NENEK dan atuk menanggis melihat aku gelisah,megeluh sebab x boleh buang air,makan dAN sebagainya..bila aku ingat sekarang membuatkan aku keharuan...sebab perhatian nenek lebih dari abang farid..anak nya sendiri..Atuk sendiri x pernah mendukung abg farid
sedangkan aku bukan anaknya..aku cuma cucu..tp atuk dah pergi mengadap illahi terlebih dahulu.. YA ALLAH cucurilah roh atukku...moga rohnya aman tenteram...disisi para solihin...masyaALLAH..kasih sayang itu telah membuatkan aku semakin jauh dengan ummi dan abah.. setiap kali hari lahir ku..aku akan di raikan dengan penuh meriah...besar sungguh kasih sayang yang KAU kurniakan padaku YA ALLAH....
kini aku semakin meniti usia..yang aku sendiri x jangka..yang aku akan semakin dewasa...mengejar kematangan usia YA ALLAH...jika hari ni aku sudah tiada..tidak panjang umur lagi...kau berikanlah kasih sayang yang kuat pada INSAN2 yang telah berjasa denganku..terutama ummi dan nenek..2 INSAN...yang amat ku sayangi...
itu dulu...sekarang aku semakin melangkah ke usia yang matang...dulu dan kini lain dari yang lain.. tadi..aku dapat mesej dari sahabat baik ku di uitm...aku pikirkan sapa...rupa2nya ..dia mengucapkan selamat hari lahir padaku...aku betul2 x menyangka..ada suara background haha...mula2 kecik mesej then aku pikir sapelah wish aku ni rupa2nya kecik...dia yang mulakan dulu...then dorg nyanyilkan lagu hari lahir...beramai2...emm malu aku...dah besar pun nak dinyanyikan lagi...telepon tu di pas2...tangan ke tangan..Mizie,ayna,imran,kecik,nisa, n lain2....sayang u all salam sayangfillaa...walaupun kita berjauhan...aku tetap ingati korg...SAYANG kawan2...tiba2...bila dengar suara mizie air mata ku mengalir...susah bagiku..menahan sebak..siap lagi dorg tanye..KAU nk hadiah ape?aku jawab aku nak DOA.. DOAKAN aku berjaya...yang kelakar tu mizie kata kitorg ada belikan hadiah tuk kau ...HADIAH JUBAH CORAK MUKA KWN2 GRAFIK korg nie lawaklah...aku menanggis...TERIMA KASIH KAWAN2 KU...ingat jugak korg hari lahirku...huhu...sayang u ALL aku kini di rumah...dah 4 hari dirumah..tunggu nak pulang je..nantilah..UMMI BAGI AKU DUIT Suruh beli KFC...tp syg aku masih belum beli...sb abah aku x bagi kuar bawak kereta...bahaya aku ni macam lalai sikit...kang x pasal2 masuk WAD..emmm X NAKLAH...aku x mahu excident lg...cukuplah sekali dalam hidup ni...peristiwa 2 thn lps telah beri aku kesan keinsafan...aku x mahu duk hospital... aku sangat takut pada jarum suntikan DR...IA sangat sakit...terutama ketika ambil darah...ALLAH saja yang tahu akan perasaan ku...ketika itu...bayang kan aku nk ambil air wudhuk pun x larat...sampai aku tergelincir.. aku mahu menjaga diri...walaupun aku telah berjauhan dengan family

banyak suka duka aku yang aku mahu coretkan..masa pun x izinkan lagi...malam ni beli KFC...huhu...bwk laptop...nak chat kawan2...mesti dorg nak thu ape perkembangan NUR JANNAH...tunggu dan lihat..emm dah azan telah berkumandang.... HAI manusia..sembahyanglah sebelum kau disembahyangkan...aku nak habiskan 1 juzuk hari ni agar aku dapat khatam pada bulan 2 yang merupakan bulan kasih sayang...sayangku cintaku hanya pada KEKASIHKU...aku sedang menunggu hari utk bertemu kekasihku itu...rasa gementar semakin menyelubunggiku...BILA?DIMANA?...aku bakal BERTEMU dgn MU...bila lah masanya? hanya takdir yang bakal menjawab jwpn itu...TUNGGUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU...SELAMAT HARI LAHIR FATIN...DIRIKU

No comments:

Post a Comment