Thursday, February 11, 2010

CACATAN TITIAN NUR JANNAH 4....(cerita hati)




(puisi PENCINTA TUHAN)
Hatiku milik MU

YA ALLAH..

ENGKAU dengarkan bahawa hatiku adalah milikMU... aku bangga jika aku dapat dicintai ENGKAU.. AKU sembah ENGKAU selalu..tidak jemu-jemu... janganlah masuk kedalam hati ku jemu menyembahMU...' YA ALLAH aku redha ENGKAU adalah TUHANKU... jangan ENGKAU tukar REDHA ku selainMU aku harap ENGKAU juga REDHA denganKU REDHA meredhai lah kita berdua hingga bertemu..
YA ALLAH
aku berlingdung dengan ENGKAU dari memberi hatiku pada yang lain ENGKAU sudah cukup untuk bertahta dalam hati KU...memiliki ENGKAU aku berasa BAHAGIA.. jangan ENGKAU jadikan aku...memiliki hati lain selainMU... tolong aku hapuskan hatiku dari mencintai selainMU...
YA ALLAH
Kerana kelemahanku...aku tidak dapat lagi mencintaiMU... Tapi ENGKAU tidak benci aku...walaupun aku selalu alpa kerana dosa-dosaku jangan pula ENGKAU tidak mencintai aku... aku cuba menyintaiMU TUHAN... tapi belum menjadi kenyataan lagi..
YA ALLAH
dengan RAHMATMU ...anugerahkanlah..rasa cintaku kepadaMU dan juga cintaMU kepadaKU..ku HARAP KITA cinta MENCINTAI kita berdua cinta mencintai Biar lah KEKAL ABADI..kita berdua cinta mencintai biarlah kekal abadi wahai TUHAN... terimalah cinta ku...tiada lagi yang berhak berada dalam HATIKU cukup bagi ENGKAU...hati hanya buatMU ya ALLAH ya rabbi.. dengarlah rintihan hatiku ini... aku tak mahu cinta lain selain ENGKAU... bantulah aku melawan nafsu ini yang berlegar2 dalam fikiranku... semoga dengan cinta kita berdua..akan buat aku lebih bahagia dalam hidup ini moga aku berjaya dengan mencintaiMU sahaja... aku tak mahu memilih kaca... selain emas dan intan berlian yang tak mungkin dapat membeli cinta MU yang HAKIKI itu
YA ALLAH
aku adalah hamba yang sangat rugi,dhoif,hina...jika ENGKAU tak mencintai aku.. terimalah cintaku...ya ALLAH... ampun kan segala kesilapan ku...dulu dan kini KERANA HATIKU ADALAH MILIKMU KINI DAN SELAMANYA... CINTA ALLAH DAN RASULMU.. MILIKMU... <<<<12>>>>

No comments:

Post a Comment