Tuesday, March 2, 2010

CACATAN TITIAN NUR JANNAH 5....(cerita hati)

Dalam hidup ini..bukan mudah mengawal perasaan...kekadang marah...sedih...kecewa...rindu
tapi hakikatnya..ia adalah naluri yang x boleh di pisahkan pada semua manusia...
Kesabaran itu adalah kunci untuk mengawal perasaan.Perasaan kita x mengenal masa...tempat..
bila..alangkah beruntung bagi sesiapa yang berjaya mengawal perasaan..kan?terutama mengawal
nafsu..nafsu hati..Jika ditanya perasaan apa yang ana sukar kawal iaitu,nafsu study...
yelah..dah exam nie..bertambah2 rajin lah sikit,kalau dulu banyak pakai fizikal je,tapi sekarang mental ....YA ALLAH..lindungi aku dari nafsu hati..Takut sangat bile x dapat kawal hati dan perasantan nie.Bila dah kuasai kita,tanpa kita sedar ia boleh membawa maut pada orang lain

Cara mendekatkan diri pada ALLAH y boleh menenangkan hati kita,bile datang masalah cepat-cepat ingat ALLAH..DIA penyelesai masalah...kalau ana..ana lebih suka rilex,jangan panic..rilex..tenang...be cool,insyaALLAH masalah x rumit mana

Bila exam...mulalah stress,tension,keluh kesah...jangan fikir kan sangat berapa mark yang bakal kita dapat.Usaha dulu...jangan sibuk fikir soalan apa yang bakal keluar.Tapi jenis ana,lebih suka
buat soalan spot...haha..p/s tiap sem buat soalan spot..kwan ana tumpang sekakilah..ana selalu jadi bahan rujukan kawan terutama bab2 soalan spot..yang pelik nya..80% keluar,pernah jugak buat soalan spot SPM 2006..hampir 80% kuar..yang x boleh bla tu..kawan ana yang pandai dari sms tengku jaafar pun mintak soalan spot ana..ana pegang 1 prinsip je,ana akan kaji selidik apa yang dah kuar dan apa yang belum kuar...dan sentiasa ikhlas..itu je.

Exam,selama 2 bulan...insyaALLAH...stay up..malam2 study bukan studo..
Pegang prinsip jangan mudah putus asa...usaha lebih,itulah pengorbanan yang sangat mulia...
ikhlas kerana ALLAH...study kerana menuntut redhaNYA..YA ALLAH...jika hamba seorang yang berniat untuk mengejar lain selain ilmu...tolongLAH jauhkan niat seperti itu..hamba ini baru belajar...baru je nk menjadi...bukan senang jadi sekarang...permudahkan lah..walau hamba ni selalu di uji dengan ujian hati..ujian nafsu...ampun kan dosa2 ku...
jauhi diri ku dari mencintai selainMU...risikan?xterima pun...saje buat gimik..
malaslah...cinta ALLAH utama..jika dapat cinta selepasNYA...
redha...aku redha...aku ikhlas..kerana telahku temui
cinta lain...ILMU...
SIAPALAH AKU TANPA CINTAMU YA ALLAH...
CINTA DIBUMI MATAHARI TERBIT
MULA MENYINARIKU
walaupun diri ku pernah terluka...
dilukai....
meluka kan diri...
kerana kesilapan semalam...
jangan hadirkan lagi...
aku dah cukup sakit...
dah cukup derita...
aku membawa diri...
kerana mahu jauh...
berdiri jauh...
dari kenangan semalam...
dulu aku setia...
pada yang lain...
kini aku mahu setia denganMU YA ALLAH..
biarkan aku dengan kehidupan sekarang...
walaupun masih lagi bersua..
ingin aku nyah kan sisa2 semalam..
ingin ku lenyapkan sisa2 semalam..
cukuplah...
semoga berbahagia dengan hidupmu yang
penuh warna warni itu...
salam kemaafan andai ku pernah melukakan hati2 yang ku sayangi
walau sukar untuk ku ikhlaskan hati...
dari x ingat kenangan semalam..
selamat tinggal...




pagi rabu...didalam bilik...8.18 am ,3.3.2010

2 comments:

  1. fatin,berdoalah selalu...aku sentiasa doakan yang terbaik utk awk....

    ReplyDelete
  2. to zetty..
    terima kasih sahabat baik ku as...iringgi hidupku dalam doa hari2 mu...

    ReplyDelete