Wednesday, March 3, 2010

CACATAN TITIAN NUR JANNAH 6....(cerita hati)






Kenapa aku di uji sebegini YA ALLAH...asrar yang baru pulang dari hospital besar hokkaido..kelihatan xbersemangat..
harapan nya punah akibat penyakit yang selama nie biasa menjadi penyakit yang parah..YA ALLAH..sungguh besar ujian yang
kau tujukan kepada hamba mu yang lemah ni..Selama nie asrar menggangap dia mengalami demam biasa,rupa-rupanya..
penyakit yang nak dikatakan tiada ubat lagi..YA ALLAH..sakit nya hati ini pabila melihat result penyakit ku.


Asrar adalah seorang pelajar dari jurusan perubatan dan pembedahan,yang merupakan pelajar malaysia,dan seorang bekas
pelajar UiTM.Tahun ini merupakan tahun ke 2 nya..asrar semakin resah,dan gelisah setelah pulang.Dia cuma tahu
termenung sahaja..dan mulutnya x henti2 istighfar..kifarah dari ALLAH..aku xmungkin hidup kuat lagi.melainkan
sumber kekuatan ku adalah ingati ALLAH..ya ALLAH..walau besarnya ujian ini kuatkan aku dalam menjalani hidup ku disini
untuk aku menjalani final exam ku..tak mampu lagi aku mengeluarkan kata2 lain..melainkan aku sentiasa menyebut
kalimah2MU...

Tingkah laku asrar yang pelik semakin dihidu oleh kak solehah,yang merupakan seniornya dan kawan serumah
tiap kali asrar didekati oleh kak leha,pasti asrar tukar topic atau buat pelbagai alasan yang kurang relevan.
Aku tak mahu menyusahkan semua yang dekat denganku,aku hidup ceria tanpa fikirkan masalah yang melanda ku sekarang
Jangan kerana ini,aku di kasihani..aku mahu berdikari walau apa pun risiko yang bakal aku terima.

Tanpa disedari asrar...menanggis sebab mengenangkan ummi dan abah yang tersayang..salah aku..sebab ego,x pergi jumpe DR..
cepat..kalau x aku mungkin x dapat penyakit nie...ego...egois.. tak nak jumpe DR..banyak alasan yang aku buat..
alasan bodoh2...nak study lah tu lah nie lah..asrar terus2 menyalahkan diri,sebab terlalu rasa bersalah..bagaikan orang hilang
akal...

aku mahu jalani hidup seperti biasa,sukar menerima takdir sebegini...aku redha..
Asrar mempunyai harapan yang tinggi sebelum menjejaki bumi matahari terbit ini..
Asrar ALLAH tak memberikan ujian berat melainkan dengan kesanggupan kau..terima atau x
Asrar sabarlah dalam menempuhi liku2 hidup ini

Tak mampuku memberitahu hal ni pada parent....aku tahu ummi dan abah tentu susah hati..
YA ALLAH.. tabahkan aku

4 comments: