Tuesday, December 14, 2010

Redhakan ku



Assalamuaalaikum...

Tarik nafas...3 kali.. huh! turun pelan2...Alhamdulillah..ana kembali lagi dengan entry baru..
setelah sekian lama tak di update..alhamdulillah hati tergerak dan bersemangat untuk post satu entry baru sempena tahun baru islam ni..^_^
---------------------------------------------------------------------------------------------------
sajak Ajarkan ku redha..

Sudah lama perasaan ni dijagai..
Penuh erat,penuh teliti ,penuh dengan kasih sayang...
Tapi ia datang tanpa paksaan,tanpa disuruh....
ia hadir kejap..bukan ku pinta..tapi tidak dirancang pun..
Puas ku pujuk puas ku rayu agar ia tak terleka dengan perasaan itu....
Aku tewas akhirnya, aku sedih,aku tak selesa dengan kehadiran nya..

untuk ape?..melekakan hati?menjauhkan aku dengan TUHAN?...
Aku pendam dan pendam...agar tak dketauhi..
Tapi akhirnya diketauhi jua..
Malu hati malu jiwa..malu segalanya..
tanpa diberitahu ..
tanpa diceritakan
tanpa diluahkan
sudah dihidunya..
Sakit hati siapa yang tahu..
kini aku tanggung sendirian
Aku mulai belajar apa itu redha...
ye redhakan lah hati ini ..
YA ALLAH...redhakan hatiku..
moga patah tumbuh akan diganti lagi
moga lagi baik..
Ini lah jalan hidup yang manis buatku..
Jauhkan lah aku dari mengadap cerita rekaan ni..
Aku yang mencipta,
Aku kene hadapinya..
Ajarkan aku redha...aku mahu redhaMU juga..

No comments:

Post a Comment