Sunday, November 14, 2010

cerita hati




kini dan selamanya tidak akan pernah berubah!...nilah pendirian ku.Semakin meningkat usia
kita pasti akan mengalami banyak perubahan kan?..
contoh perubahan dari segi pemikiran,cita rasa,usaha,jati diri,dan sebagainya

Ingin ku meceritakan satu kisah yang telah berlaku,membuatkan ku berfikir sejenak cuma
Pada 1 hari


"Hei aku suruh ko datang sini sebab suruh ko kemas barang-barang ko!..Asal aku panggil ko bt dek je
oh kalau pompuan GRO tu kemain lagi ko datang duk depan gedik sana sani.."gertak Suria pada auni..hingga
membuatkan suria gertis memaki hamun tanpa fikirkan aku didepan nya...

hah amik ko...Mulai sekarang ko ambik semua segala isi macam barang2 kao pergi berambus dari rumah ni
Ko thukan aku benci dengan sikap ko..apsal ko pegi duk menebeng kat depan tu dengan betina tu.."sekali lagi suria
memaki hamun pada auni..

KO APSAL!!!!!.....ape masalah ko?KO bukan akak aku.."zinnira yang hanya melihat pergaduhan tu tersentak
hah lalu bersuara memnujuk auni"hei dah2 tu..jangan lebih2 ehk...jaga sikit ape yang auni cakap tu..
walaupun kak suria tu bukan akak kandung dan bukan sama darah dengan auni..tolong ingat sikit jasa-jasa kak suria
pada auni...Auni tahu x?..walaupun sinar tu kakak saudara auni...tapi hubungan auni dengan kak suria lebih
akrab berbanding kak sinar..Zinnera cuba meleraikan keadaan..kasih seorang kakak angkat pada adik2 nya..
zin taknak tengok pertengkaran tu berlarutan..Auni jangan macam nie..walaupun kakak zin tak baik dengan kak
suria..tapi sekurang2nya...kak zin xde lah sampai buat dia menangis...tengok tu sikap auni tadi
buat kak suria sedih tengok kelakuan drastik auni tadi..Auni tahu x?apa yang kak suria katakan tu benar sama sekali.
Kak zin pun setuju..auni dah besar...dah matang so auni kene berubah sikap.,pergi keluar pakai tudung
pergaulan kene jaga...dulu lain sekarang lain..auni faham kan y auni dah remaja sekarang?"lembut kata zin
pada auni yang menanggis teresak2...zin pun turut sedih tapi zin tabahkan hati..ikutkan zin lagi sensetif
cepat nangis,tak boleh tengok pergaduhan sesama adik beradik..:)"Auni janganlah bersikap macam nie..aunie ingat
dengan sikap macam ni kak zin suke ke?mak ayah tak suka taw tengok korang gaduh-gaduh macam nie?..malah dorg lagi
sedih tengok anak-anak dia gaduh..Zinnera lembut memujuk auni..Auni pun berhenti nangis dari tadi teresak2
"Dah tu pergi kemas barang2 yang auni buat sepah2 kat depan tu...pergi mintak maaf kat kak suria..."kata
zin pada auni .."hah..orang taknak de mintak maaf..kata auni dengan nada kesal.."Ehk tak macam tu jangan ego auni
kita umat islam jangan pentingkan diri.sia-sialah segala amalan auni selama ni..islam kata kalau kita tak
bercakap atau bertegur sapa selama 3 hari...segala amalan xditerima taw.."nasihat zin pada auni yang sangat-sangat
buat auni tersedar..auni seorang yang takut kalau amalan ibadah nya akan menjadi sia-sia..

Mata zinnera..dari tadi sayu melihat pertengkaran adik-adik nya.."hatinya berbisik lagi...YA ALLAH aku sedih
ya ALLAH sampai bila pergaduhan ni akan berterusan?..aku..dah kehilangan keakraban hubungan dengan 3 adik beradik
ku..aku xmahu aku ia berlaku lagi..Along ..Alang ...Suria..dah xtegur aku lagi!!...aku sedih ya ALLAH....
sayu hati ku mengenangkan hidup ku yang penuh dengan pergaduhan ni..sampai bila aku perlu jadi seperti ni?
....................aku tak bisa ya ALLAH..........................................sayu ya ALLAH...aku mohon
setiap hari aku berdoa ingin kan sebuah keluarga yang bahgia...yang penuh dengan kasih sayang yang sangat2 aku rindukan
ya ALLAH aku berharap akan memperbaiki hubungan dengan along..alang dan suria..ya ALLAH saban hari aku doakan
kesejahteraan mereka bertiga..

tanpa kasih sayang...begini lah jadinya..pergaduhan..permusuhan..khianat...dengki.....
aku rindukan sebuah keluarga yang aman..damai...rinduuuuu

Aku belikan baju muslimah untuk suria..harap2 dia suka..dia pakai...dia tegur aku pasni.iNSHAALLAH...:)
aku nak tengok suria tegur aku..aku harap sangat!:)

No comments:

Post a Comment